Lokal użytkowy położony w samym centrum tj. ,,sercu" Ursynowa, z witrynami na główną ul. Filipiny Płaskowickiej, przy skrzyżowaniu/rondzie z ul. Dereniową. Lokal wykończony, w dobrym stanie. Lokal posiada 2 wejścia, od frontu + od zaplecza tj. z tyłu budynku od strony patio osiedla, jest wysoki tj. 4 m., z dużymi witrynami na całą szerokość i długość lokalu, b. ustawny ( pierwotnie open-space, obecnie pomieszczenia przedzielone ściankami działowymi typu karton-gips, które w razie potrzeby można łatwo zdemontować ), wyposażony w wentylację mechaniczną tj. 2 kanały wentylacji EI120 fi= 160 mm (wydajność wentylacji tj. ilość wymian powietrza 4 wymiany/godzinę). Jeden kanał wentylacji może obsługiwać salę konsumpcyjną, drugi - kuchnię i zaplecze kuchenne. Czerpnia ścienna powietrza nad drzwiami wejściowymi tj. głównym od frontu. Czerpnia: 4 x nawiewnik aereco EHT969 (240x145, wydajność 4x40 m3/h. Łączna wydajność czerpni: 2x160 m3/h.Powyższe wydajności mogą być zwiększone poprzez zastosowanie wentylatorów umieszczonych w lokalu (obecnie w lokalu jest silnik wentylacji). Przewody wentylacyjne wykonane z blachy ocynkowanej. Kominy/kanały niezależne wentylacji wyprowadzone ponad dach budynku. Przy małej gastronomii wskazana modernizacja wentylacji. Nie dot. to działalności usługowych, czy sklepu - wentylacja przy tego typu działalnościach nie wymaga szczególnych modernizacji. W przypadku niezbilansowania układu wentylacyjnego dla małej gastronomii konieczna przebudowa systemu polegającego na wentylowaniu kuchni i toalety istniejącymi kanałami wentylacyjnymi, sali konsumpcyjnej za pomocą rekuperatora umieszczonego nad drzwiami zaplecza. Lokal posiada wszelkie instalacje. Instalacja elektryczna 3-fazowa o przydziale mocy tzw. moc umowna: 10 kW o zabezpieczeniu przed licznikowym 25A, ale z możliwością zwiększenia do 25 kW na obecnym kablu zasilającym WLZ (bez potrzeby wymiany kabla) o przekroju 5x5 mm2. Obecnie trwa montaż instalacji klimatyzacji zgodnie z projektem zatwierdzonym przez spółdzielnię administrującą budynkiem z wyznaczonym miejscem w przestrzeni garażowej budynku pod lokalem na montaż skraplacza tj. jednostki zewnętrznej klimatyzacji wraz z wyznaczoną trasą przebiegu przewodów freonowych. Montaż i zakup urządzenia jednostki zewnętrznej klimatyzacji i jednostek wewnętrznych jest po stronie najemcy lokalu.
Lokal po doskonale prosperującej w tej lokalizacji kawiarnio-lodziarni, która będzie działała do końca kwietnia przez 5 lat. Możliwa kontynuacja tej działalności lub wynajem na inną działalność Lokal nie nadaje się do prowadzenia ciężkiej gastronomii. Zdjęcia i filmik obrazujący ilość klientów w lokalu były robione wczesnym popołudniem w piątek na początku kwietnia, więc odzwierciedlają stan obecny. Zimą lokal też miał swoją klientelę.
Koncesja na alkohol a,b,c była udzielona dotychczasowemu Najemcy (możliwość uzyskania ponownej zgody od spółdzielni na sprzedaż alkoholu w lokalu, jednak trzeba przejść procedurę zbierania podpisów mieszkańców, aby uzyskać zgodę min. 51% mieszkańców; procedura na pewno jest żmudna, ale wszystkie sąsiednie lokale przez nią przechodziły i każdorazowo uzyskując zgodę na sprzedaż alkoholu m.in. znajdujące się w budynku In Medio, pizzeria, czy sąsiednia włoska restauracja). Możliwość dużego ogródka sezonowego przed lokalem (jest funkcjonujący duży ogródek dzierżawiony od spółdzielni, kwota dzierżawy terenu pod ogródek jest wliczona w kwotę czynszu administracyjnego tj. 18 zł./m2). Brak opłat z tytułu powieszenia klimatyzatora w przestrzeni garażowej budynku i brak opłat z tytułu powieszonego kasetonu reklamowego najemcy.
Lokal pierwotnie stanowił otwartą przestrzeń typu ,,open-space", obecny układ pomieszczeń w wyniku aranżacji najemcy: sala konsumencka + bar (blat ekspedycyjny), ekspedycja, WC klientów, pomieszczenie zmywalni szkła, pomieszczenie przygotowalnia ,,czysta", magazyn spożywczy, pomieszczenie socjalne, WC socjalne, aneks porządkowy, komunikacja a w niej przy ścianie m.in. zamykane dwudzielnie szafki bhp. Dotychczasowy najemca lokalu przeprowadził m.in. nast. prace adaptacyjne w lokalu 5 lat temu:
przebudowę toalety zgodnie z wymogami Sanepidu (oddzielenie od reszty pomieszczeń),instalację nowych rur z ciepłą i zimną wodą do urządzeń produkcyjnych,montaż i rozprowadzenie rury z pompą odpompowującą wodę z okolic baru,wydzielenie oddzielnej strefy zmywaka zgodnie z wymaganiami Sanepidu,zmianę podłączeń w skrzynce rozdzielczej i ich rozprowadzenie w lokalu zgodnie z zapotrzebowaniem (w tym instalacja 400V)
Lokal bez wyposażenia po poprzednim Najemcy. Lokal wymaga odświeżenia tj. odmalowania, panele się trochę podniosły, więc do oceny i decyzji nowego Najemcy czy będzie wymieniał podłogę (raczej do wymiany). W przypadku kontynuacji podobnej działalności, która była prowadzona w lokalu tj. kawiarnio-lodziarni, należy liczyć się z nakładami finansowymi na przystosowanie lokalu do obecnych przepisów Sanepidu. W przypadku, gdyby w lokalu miała być prowadzona produkcja, potrzebna będzie znaczna przebudowa pomieszczeń lokalu tj. cały tył (zaplecze), być może również przeniesienie toalety. W takim wypadku Wynajmujący jest otwarty na rozmowy odnośnie podziału kosztów. W przypadku większego zakresu prac adaptacyjnych przez najemcę możliwy jest niższy czynsz najmu np. 90 zł./m2 netto, możliwość rozmowy o tzw. czynszu rabatowym np. przez pierwsze 6 miesięcy najmu (długość czynszu rabatowego do rozmów). Istnieje też możliwość rozmów o podziale kosztów np. Wynajmujący pokrywa koszty związane z instalacjami wewnątrz lokalu tj. np. wentylacji, klimatyzacji. Urządzenia wentylacyjne i klimatyzacyjne to koszt zakupu i montażu po stronie nowego najemcy.
Miejsca parkingowe przed budynkiem wolnostojące ogólnodostępne + miejsce postojowe w garażu podziemnym, w cenie czynszu najmu (jedynie opłata do spółdzielni eksploatacyjna za miejsce postojowe). Lokal położony w ciągu innych lokali o charakterze handlowo-usługowym (m.in. poczta polska) oraz gastronomicznych m.in. sushi, Kebab King, po sąsiedzku restauracja ,,Maristellla" a za rogiem In Medio, czy pizzeria Tratoria Presto. Blisko przystanków komunikacji miejskiej tj. przy budynku i po drugiej stronie ulicy, kilka minut piechotą przez osiedle do stacji metra ,,Imielin". Miejsce na duży kaseton reklamowy nad lokalem. Budynek z 2010 r. Otoczenie - dużo osiedli mieszkaniowych ze wszystkich stron (nowe i starsze budownictwo) oraz główna ulica. Budynek wysoki wielokondygnacyjny znajdujący się kompleksie tego typu wysokich budynków; lokal w jednym poziomie tj. na parterze. Vis a vis po drugiej stronie ul. Płaskowickiej pod koniec kwietnia został otwarty park linearny tj. duży teren spacerowo-parkowy wzdłuż ulicy Płaskowickiej, nowa tego typu inwestycja zapewne przyciągnie mieszkańców a po spacerze warto będzie wpaść na kawę czy lody do tego lokalu :). Przeznaczenie lokalu: handel,usługi, mała gastronomia.
Do ceny czynszu najmu należy doliczyć podatek vat w wysokości 23% oraz opłaty adm.-ekspl. (tj.np. woda ciepła i zimna, C.O., wywóz nieczystości, ochrona budynku) na dzień dzisiejszy wynoszące 1 236, 94 zł. + eksploatacja miejsca postojowego w garażu - 223, 47 zł. + prąd wg. wskazań licznikowych. Czynsz najmu corocznie waloryzowany w oparciu o wskaźnik inflacji GUS. Najemca jest zwolniony z zapłatą czynszu najmu przez pierwsze 2-3 miesiące najmu tzw. wakacje czynszowe. Wymagana kaucja i zabezpieczenie 777 k.p.c.
A commercial property located in the very center of Ursynów, the heart, with shop windows on the main street Filipiny Płaskowicka, at the intersection / roundabout with Dereniowa street. The premises are finished, in very good condition. The premises has 2 entrances, from the front + from back, i.e. at the back of the building from the patio side of the estate, is high, i.e. 4 m, with large showcases for the entire width and length of the premises, very adjustable (initially open-space, now rooms separated by cardboard-plaster partition walls, which if necessary, it can be easily disassembled), equipped with ventilation, i.e. 3 ventilation channels: fi 160 diameter from toilets (ventilation capacity, i.e. 300m3 / h air exchange) and 2 channels for general ventilation, i.e. diameter 200 channels (capacity: 2x600 = 1,200m3 / h) which allows 5-6 air changes for 1 hour out of the entire volume.One ventilation duct can serve the consumption room, the other - kitchen and kitchen facilities. increased by the use of fans located in the premises. Ventilation ducts made of galvanized steel. To increase sanitary ventilation (from toilets) it is recommended to use a "Helios" type fan. Independent ventilation chimneys led above the roof of the building, i.e. an air outlet on the roof of the building. The ventilation system in the premises enables its adaptation after making necessary modernizations (e.g. installing a fan ) for the needs of full gastronomy consisting in cooking dishes and preparing warm meals. The tenant of the premises after consultation with their own ventilation designer determines the possibility of adapting ventilation in the premises to the needs of the planned catering activity. Generally, it is possible to run full gastronomy in the premises, but this does not mean that each, because depending on the type of kitchen there are different requirements related to, among others, the efficiency of ventilation and checking the possibility of adapting ventilation for a given type of kitchen, which lies with the customer interested in opening the restaurant. vegetarian cuisine website. The property has all installations. The premises collected by Sanepid on the basis of the Technological Project and the concession for alcohol a, b, c were granted to the current Tenant, i.e. "Jungle" (the possibility of obtaining further consent from the cooperative for the sale of alcohol in the premises). Connection (electricity) allocation, i.e. 10 kw, but with the option of increasing to 40 kw, three-phase current, so-called "power". Air conditioning installation - space for a Split air conditioner aggregate in the garage space in the level of minus 1 building, directly below the premises. A large seasonal garden in front of the premises (there was a large garden in operation). A new tenant may buy back some or all of the catering equipment or no, i.e. there is no obligation to buy the equipment (then the equipment will be taken from the premises and the new Tenant will bring his own.) Prices of catering equipment to be determined, i.e. significantly below the purchase value, due to used second-hand equipment. Parking spaces in front of the building, free-standing, public, + parking space in the underground garage, in the rental price. The restaurant is located within other commercial and service premises (including the Polish post office) and catering establishments, including sushi, "Opium" place, i.e. shisha, Kebab King. Near public transport stops, a few minutes walk through the estate to the "Imielin" metro station. Place for a large advertising box above the place. New buildings, i.e. a building from around 2010. Surroundings - a lot of housing estates from all sides (new and older buildings) and the main street. Multi-storey building; premises on one level, i.e. on the ground floor. Destination of the premises: trade, services, gastronomy. The rental price does not include the VAT tax of 23% and admission fees. (i.e. hot and cold water, CO, waste disposal, building protection) + electricity.
Paweł Dąbrowski (nr.licencji: 9855)
Dąbrowski Nieruchomości Komercyjne
lokale użytkowe/budynki komercyjne (handlowo-usługowe, gastronomiczne)
Biuro: 00-132, Warszawa ul. Grzybowska 5a
Tel. 534 199 999
pawel.dabrowski@biuro-dnk.pl
www.biuro-dnk.pl