Lokal użytkowy położony w samym centrum tj. ,,sercu" Ursynowa, z witrynami na główną ul. Filipiny Płaskowickiej, przy skrzyżowaniu/rondzie z ul. Dereniową. Lokal wykończony, w dobrym stanie. Lokal posiada 2 wejścia, od frontu + od zaplecza tj. z tyłu budynku od strony patio osiedla, jest wysoki tj. 4 m., z dużymi witrynami na całą szerokość i długość lokalu, b. ustawny ( pierwotnie open-space, obecnie pomieszczenia przedzielone ściankami działowymi typu karton-gips, które w razie potrzeby można łatwo zdemontować ), wyposażony w wentylację mechaniczną tj. 2 kanały wentylacji EI120 fi= 160 mm z toalet (wydajność wentylacji tj. ilość wymian powietrza 4 wymiany/godzinę), brak zamontowanego wentylatora, w razie takiej potrzeby można zamontować wentylator kanałowy lub wyrzutnię powietrza nad tylnym wejściem do lokalu. Jeden kanał wentylacji może obsługiwać salę konsumpcyjną, drugi - kuchnię i zaplecze kuchenne. Są 2 czerpnie ścienne powietrza nad drzwiami wejściowymi tj. głównym od frontu i tylnym. Każda czerpnia: 3 x nawiewnik aereco EHT969 (240x145, wydajność 3x40 m3/h. Łączna wydajność czerpni: 2x120 m3/h.Powyższe wydajności mogą być zwiększone poprzez zastosowanie wentylatorów umieszczonych w lokalu. Przewody wentylacyjne wykonane z blachy ocynkowanej. Kominy/kanały niezależne wentylacji wyprowadzone ponad dach budynku. Przy małej gastronomii wskazana modernizacja wentylacji. W przypadku niezbilansowania układu wentylacyjnego konieczna przebudowa systemu polegającego na wentylowaniu kuchni i toalety istniejącymi kanałami wentylacyjnym, sali konsumpcyjnej za pomocą rekuperatora umieszczonego nad drzwiami zaplecza w odpowiedniej odległości od czerpni ściennej. Lokal posiada wszelkie instalacje. Instalacja elektryczna 3-fazowa o przydziale mocy tzw. moc umowna: 10 kW o zabezpieczeniu przed licznikowym 25A, ale z możliwością zwiększenia do 25 kW na obecnym kablu zasilającym WLZ (bez potrzeby wymiany kabla) o przekroju 5x5 mm2. Swego czasu lokal został podzielony na dwa lokale i od lat jest tak wynajmowany dwóm najemcom jako dwa odrębne lokale. Został dokonany rozdział instalacji, jedyna współdzielona instalacja z sąsiadującą restauracją ,,Maristella" to instalacja elektryczna, którą można natychmiast rozdzielić, co sugerujemy zrobić. Obecnie brak klimatyzacji, ale jest projekt zatwierdzony przez spółdzielnię administrującą budynkiem z wyznaczonym miejscem w przestrzeni garażowej budynku pod lokalem na montaż skraplacza tj. jednostki zewnętrznej klimatyzacji wraz z wyznaczoną trasą przebiegu przewodów freonowych.
Lokal po doskonale prosperującej w tej lokalizacji kawiarnio-lodziarni, która będzie działać do końca kwietnia.Od 1-go maja możliwość przekazania lokalu nowemu najemcy. Dotychczasowy najemca lokalu wynajmuje go 5 lat i zaczynał od tego lokalu, przez 5 lat rozwinął swój biznes, otworzył kolejne kawiarnio-lodziarnie + zakład produkcji wyrobów cukierniczych. Niestety z przyczyn zdrowotnych i długim pobycie w szpitalu, zmienił decyzję odnośnie przedłużenia umowy najmu lokalu oraz w ostatniej chwili z tego powodu odwołał i zrezygnował z wynajmu innego lokalu a byliśmy umówieni na podpisanie umowy, stwierdzając, że w obecnym stanie zdrowotnym nie czuje się na siłach. W lokalu na Dereniowej 2 planował remont m.in. przeniesienie toalety, żeby zwiększyć salę sprzedaży/konsumpcyjną, zamontować klimatyzację czy zainwestować w poprawę wentylacji po to aby jeszcze uruchomić śniadania, sprzedaż naleśników itp. Remont miał być szybki po to, żeby zdążyć otworzyć się ponownie po remoncie na sezon. Jednak pobyt w szpitalu to uniemożliwił. Dlatego zasadnym jest kontynuacja tego typu działalności kawiarnio-lodziarni lub zbliżonej, bo ona świetnie prosperuje w tym lokalu. W pierwszej kolejności chcemy wynająć lokal pod tego typu działalność, aby nie utracić tego co zostało wypracowane w lokalu i nowy najemca nie musiał zdobywać klienta od zera. Zdjęcia i filmik obrazujący ilość klientów w lokalu były robione wczesnym popołudniem w piątek na początku kwietnia, więc odzwierciedlają stan obecny. Zimą lokal też miał swoją klientelę.
Lokal odebrany przez Sanepid na podstawie Projektu Technologicznego i koncesja na alkohol a,b,c była udzielona dotychczasowemu Najemcy tj. ,,Moo cafe" (możliwość uzyskania ponownej zgody od spółdzielni na sprzedaż alkoholu w lokalu, jednak trzeba przejść procedurę zbierania podpisów mieszkańców, aby uzyskać zgodę min. 51% mieszkańców; procedura na pewno jest żmudna, ale wszystkie sąsiednie lokale przez nią przechodziły i każdorazowo uzyskując zgodę na sprzedaż alkoholu m.in. znajdujące się w budynku In Medio, pizzeria, czy sąsiednia włoska restauracja). Możliwość dużego ogródka sezonowego przed lokalem (jest funkcjonujący duży ogródek dzierżawiony od spółdzielni, kwota dzierżawy terenu pod ogródek jest wliczona w kwotę czynszu administracyjnego tj. 18 zł./m2). Brak opłat z tytułu powieszenia klimatyzatora w przestrzeni garażowej budynku i brak opłat z tytułu powieszonego kasetonu reklamowego najemcy.
Lokal pierwotnie stanowił otwartą przestrzeń typu ,,open-space", obecny układ pomieszczeń w wyniku aranżacji najemcy: sala konsumencka + bar (blat ekspedycyjny), ekspedycja, WC klientów, pomieszczenie zmywalni szkła, pomieszczenie przygotowalnia ,,czysta", magazyn spożywczy, pomieszczenie socjalne, WC socjalne, aneks porządkowy, komunikacja a w niej przy ścianie m.in. zamykane dwudzielnie szafki bhp, szafa mroźnicza na kuwety. Dotychczasowy najemca lokalu przeprowadził m.in. nast. prace adaptacyjne w lokalu 5 lat temu:
przebudowę toalety zgodnie z wymogami Sanepidu (oddzielenie od reszty pomieszczeń),instalację nowych rur z ciepłą i zimną wodą do urządzeń produkcyjnych,montaż i rozprowadzenie rury z pompą odpompowującą wodę z okolic baru,wydzielenie oddzielnej strefy „zmywaka” zgodnie z wymaganiami Sanepidu,zmianę podłączeń w skrzynce rozdzielczej i ich rozprowadzenie w lokalu zgodnie z zapotrzebowaniem (w tym instalacja 400V)
Jeśli chodzi o wyposażenie lokalu to zostanie zabrane i zdemontowane przez obecnego najemcę lokalu. Jedynie można (ale nie trzeba) odkupić recepcję i sprzedaż mebli barowych za kwotę 1 000 zł. Ewentualna odsprzedaż witryny na lody i ciasta dopiero najwcześniej w czerwcu (do tego czasu będzie z niej korzystał w innym lokalu).
Miejsca parkingowe przed budynkiem wolnostojące ogólnodostępne + miejsce postojowe w garażu podziemnym, w cenie czynszu najmu (jedynie opłata do spółdzielni eksploatacyjna za miejsce postojowe). Lokal położony w ciągu innych lokali o charakterze handlowo-usługowym (m.in. poczta polska) oraz gastronomicznych m.in. sushi, Kebab King, po sąsiedzku restauracja ,,Maristellla" a za rogiem In Medio, czy pizzeria Tratorria Presto. Blisko przystanków komunikacji miejskiej tj. przy budynku i po drugiej stronie ulicy, kilka minut piechotą przez osiedle do stacji metra ,,Imielin". Miejsce na duży kaseton reklamowy nad lokalem. Budynek z 2010 r. Otoczenie - dużo osiedli mieszkaniowych ze wszystkich stron (nowe i starsze budownictwo) oraz główna ulica. Budynek wysoki wielokondygnacyjny znajdujący się kompleksie tego typu wysokich budynków; lokal w jednym poziomie tj. na parterze. Vis a vis po drugiej stronie ul. Płaskowickiej pod koniec kwietnia otwarcie parku linearnego tj. dużego terenu spacerowo-parkowego wzdłuż ulicy Płaskowickiej, nowa tego typu inwestycja zapewne przyciągnie mieszkańców a po spacerze warto będzie wpaść na kawę czy lody do tego lokalu :). Przeznaczenie lokalu: handel,usługi, mała gastronomia.
Do ceny czynszu najmu należy doliczyć podatek vat w wysokości 23% oraz opłaty adm.-ekspl. (tj.np. woda ciepła i zimna, C.O., wywóz nieczystości, ochrona budynku) na dzień dzisiejszy wynoszące 1 236, 94 zł. + eksploatacja miejsca postojowego w garażu - 223, 47 zł. + prąd wg. wskazań licznikowych. Czynsz najmu corocznie waloryzowany w oparciu o wskaźnik inflacji GUS. Najemca jest zwolniony z zapłatą czynszu najmu przez 1 miesiąc a w przypadku większej adaptacji lokalu przez 2 miesiące. W przypadku wynajęcia lokalu na podobną działalność tj. kawiarnio-lodziarni ze względu na rozpoczynający się sezon na lody wydaje się być zasadne nie robienie większego remontu, żeby nie tracić najlepszej pory w roku dla tego typu biznesu, choć zostawiamy to do indywidualnej decyzji najemcy, bo przystosowanie lokalu zależy od indywidualnych potrzeb.
A commercial property located in the very center of Ursynów, the heart, with shop windows on the main street Filipiny Płaskowicka, at the intersection / roundabout with Dereniowa street. The premises are finished, in very good condition. The premises has 2 entrances, from the front + from back, i.e. at the back of the building from the patio side of the estate, is high, i.e. 4 m, with large showcases for the entire width and length of the premises, very adjustable (initially open-space, now rooms separated by cardboard-plaster partition walls, which if necessary, it can be easily disassembled), equipped with ventilation, i.e. 3 ventilation channels: fi 160 diameter from toilets (ventilation capacity, i.e. 300m3 / h air exchange) and 2 channels for general ventilation, i.e. diameter 200 channels (capacity: 2x600 = 1,200m3 / h) which allows 5-6 air changes for 1 hour out of the entire volume.One ventilation duct can serve the consumption room, the other - kitchen and kitchen facilities. increased by the use of fans located in the premises. Ventilation ducts made of galvanized steel. To increase sanitary ventilation (from toilets) it is recommended to use a "Helios" type fan. Independent ventilation chimneys led above the roof of the building, i.e. an air outlet on the roof of the building. The ventilation system in the premises enables its adaptation after making necessary modernizations (e.g. installing a fan ) for the needs of full gastronomy consisting in cooking dishes and preparing warm meals. The tenant of the premises after consultation with their own ventilation designer determines the possibility of adapting ventilation in the premises to the needs of the planned catering activity. Generally, it is possible to run full gastronomy in the premises, but this does not mean that each, because depending on the type of kitchen there are different requirements related to, among others, the efficiency of ventilation and checking the possibility of adapting ventilation for a given type of kitchen, which lies with the customer interested in opening the restaurant. vegetarian cuisine website. The property has all installations. The premises collected by Sanepid on the basis of the Technological Project and the concession for alcohol a, b, c were granted to the current Tenant, i.e. "Jungle" (the possibility of obtaining further consent from the cooperative for the sale of alcohol in the premises). Connection (electricity) allocation, i.e. 10 kw, but with the option of increasing to 40 kw, three-phase current, so-called "power". Air conditioning installation - space for a Split air conditioner aggregate in the garage space in the level of minus 1 building, directly below the premises. A large seasonal garden in front of the premises (there was a large garden in operation). A new tenant may buy back some or all of the catering equipment or no, i.e. there is no obligation to buy the equipment (then the equipment will be taken from the premises and the new Tenant will bring his own.) Prices of catering equipment to be determined, i.e. significantly below the purchase value, due to used second-hand equipment. Parking spaces in front of the building, free-standing, public, + parking space in the underground garage, in the rental price. The restaurant is located within other commercial and service premises (including the Polish post office) and catering establishments, including sushi, "Opium" place, i.e. shisha, Kebab King. Near public transport stops, a few minutes walk through the estate to the "Imielin" metro station. Place for a large advertising box above the place. New buildings, i.e. a building from around 2010. Surroundings - a lot of housing estates from all sides (new and older buildings) and the main street. Multi-storey building; premises on one level, i.e. on the ground floor. Destination of the premises: trade, services, gastronomy. The rental price does not include the VAT tax of 23% and admission fees. (i.e. hot and cold water, CO, waste disposal, building protection) + electricity.
Paweł Dąbrowski (nr.licencji: 9855)
Dąbrowski Nieruchomości Komercyjne
lokale użytkowe/budynki komercyjne (handlowo-usługowe, gastronomiczne)
Biuro: 00-132, Warszawa ul. Grzybowska 5a
Tel. 534 199 999
pawel.dabrowski@biuro-dnk.pl
www.biuro-dnk.pl